Resultat ärendekategorier
I servicemätningens enkät får invånarna uppge vad kontakten med kommunen handlar om. Bäst betyg på bemötande och enkelhet ger invånare som har varit i kontakt med kommunen i vatten- och avfallsfrågor.
En nyhet i servicemätningen 2023 är att invånaren som svarar på enkäten får ange vad deras ärende gäller när de kontaktar kommunen. Diagrammen nedan visar hur resultatet för de olika nyckeltalen skiljer sig utifrån vad kontakten handlar om.
Diagram 1: Resultat per ärendekategori - telefoni
Diagrammet visar snittresultatet för samtliga deltagande kommuner på nyckeltalen enkelhet och bemötande utifrån nio ärendekategorier. Diagrammet visar indexresultat för kontakter via telefon.
Diagramförklaring: Staplarna är rangordnade utifrån snittresultat (högst till lägst) för nyckeltalet enkelhet.
Diagram 2: Resultat per ärendekategori – e-post
Diagrammet visar snittresultatet för samtliga deltagande kommuner på nyckeltalen enkelhet och tydlighet utifrån nio ärendekategorier. Diagrammet visar indexresultat för kontakter via e-post.
Diagramförklaring: Staplarna är rangordnade utifrån snittresultat (högst till lägst) för nyckeltalet enkelhet.
Läs vidare
Informationsansvarig
-
Maria Hagström
Handläggare